LOGOTIP
Na zelo osnovni ravni so logotipi simboli, sestavljeni iz besedila in slik, ki nam pomagajo prepoznati blagovne znamke, ki so nam všeč. Lahko pa so veliko več! Dober logotip je temelj vaše blagovne znamke. Strankam pomaga razumeti, kaj počnete, kdo ste in kaj cenite. To je velika odgovornost za majceno sliko! Tu je opredelitev, kaj je logotip in kako ga kar najbolje izkoristiti.
Logotip je simbol, sestavljen iz besedila in slik, ki prepoznavajo podjetje. Dober logotip prikazuje, kaj podjetje počne in kaj znamka ceni.
Oblikovanje logotipa temelji na ustvarjanju popolne vizualne blagovne znamke podjetja. Logotip ponavadi sestoji iz simbola ali blagovne znamke in logotipa.
Logotipi naredijo nekaj poleg tega, da so videti lepi, kajne? Da! Logotipi opravljajo številne funkcije.
Z logotipom lahko izstopate od konkurence
Morda je najbolj temeljna funkcija logotipa dati vašemu podjetju edinstveno oznako, ki vas razlikuje od drugih podjetij.
To je še posebej pomembno, če ima vaše podjetje konkurenco (kar ima 99,9%). Preden pridobite logotip za svoje podjetje, boste želeli raziskati, kako izgledajo vaši konkurenti. Seveda ne želite biti tako nenavadni, da potencialne stranke ne razumejo vaše blagovne znamke.
Logotip določa ključne podatke o vašem podjetju
Poleg razmejitve vašega podjetja dober logotip zagotavlja tudi vaši stranki nekaj pomembnih informacij o vašem podjetju: lahko sporoča panogo, v kateri obstajate, storitev, ki jih ponujate, vaše ciljne demografske vrednosti in vrednosti vaše blagovne znamke.
Podjetje lahko na primer uporabi slike vezja v svojem logotipu, da pokaže, da delujejo v programski industriji. Lahko pa uporabijo določeno barvo, da sporočijo, da so zavezani zeleni / okoljski. Lahko pa uporabijo elegantno pisavo, da poudarijo, da so razkošni.
Logotip gradi prepoznavnost blagovne znamke
Logotipi puščajo tudi vizualni vpliv, ki vaše stranke opomni, da obstajate!
Z drugimi besedami, logotipi lahko ustvarijo močno vizualno povezanost s podjetjem. To združenje pomaga strankam imeti v mislih vašo blagovno znamko.
Zdaj, ko vemo, kaj počne logotip, poglejmo, iz česa so izdelani. Zvezdni prah, čokoladni čips, reciklirane družabne igre?
Čeprav dokončnega odgovora še ni, lahko razčlenimo nekatere skupne elemente oblikovanja logotipa. Ti elementi delujejo skupaj in tvorijo 5 vrst logotipov
- Tipografija
Ko gre za obliko, bo logotip običajno vseboval nekakšen tipografski element. To je lahko od ene črke v slogu monograma do kratice ali celotnega naslova podjetja.
- Elementi
Včasih tipografijo spremljajo simboli ali ikone. Te so lahko reprezentativne ali sestavljene iz abstraktnih geometrijskih elementov.
V določenih primerih logotipi vključujejo tudi dekorativne elemente, kot so delo na liniji ali vizualne ločila – na primer majhne zvezde ali pikčaste črte , ki ne ustvarjajo nujno posebne, samostojne slike.
- Barva
Preko oblike prihaja barva. Logotipi so lahko črno-beli, enobarvni ali večbarvni. Večbarvni logotipi imajo pogosto podobne palete, ki pomenijo barve podobnega odtenka ali pa se dopolnjujejo, kar pomeni barve oddaljenega ali nasprotnega odtenka.
- Kontekst
V nekaterih primerih je logotip določen tudi s kontekstom, v katerem se uporablja. S tem je pomembno razmisliti, kdaj in kje se lahko uporabljajo logotipi.
Običajno vidimo logotipe v spletu, na vizitkah, v prodajalnah, oglaševanju in tiskanju. Toda vaše podjetje ima lahko posebne potrebe.
- Statični ali dinamični elementi
Pri oblikovanju logotipov je potrebno omeniti odločitev za oblikovanje statičnega logotipa – takšnega, ki je povsod enak – ali dinamičnega logotipa, ki se spreminja glede na njegov kontekst.
Ena pogosta zmeda, ki jo vidimo, je razumevanje razlike med logotipi in znamko. Sliši se zapleteno, vendar je razlika precej preprosta: vaša blagovna znamka je množica zaznav, ki jih imajo ljudje o vašem podjetju. Z drugimi besedami, to je mogoče razumeti kot vtis velike slike, ki ga vaše podjetje prikazuje stranki. Ta vtis lahko pustijo številne stvari, kot so vaši oglasi, reklame, storitve za stranke in da tudi vaš logotip.
Tako je, vaš logotip je del vaše blagovne znamke (in ne obratno).
– Logotip svetu razkriva, kdo ste in kakšne vrste izdelkov ali storitev prodajate. Z njim svojim strankam razkrivate vašo identiteto, hkrati pa je pomembno tudi to, kaj je tisto, kar razkriva in sporoča njegov dizajn.
– Kakovosten logotip vas loči od konkurence. Če želite izstopiti iz povprečnosti, mora vaš logotip odražati kdo ste in vas ločiti od konkurence. Dober logotip si mora upati biti drugačen.
– Logotip vabi nove stranke, da vas spoznajo. Zato je prav oblikovanje logotipa ključnega pomena za to, da vzpostavite stik s potencialnimi strankami in jih spremenite v kupce.
– Logotip lahko uporabljate prav povsod. Postaviti vaš logotip na produkte, družbena omrežja, spletne strani, vizitke itd. je odličen način oglaševanja. S tem sporočate svoji publiki, da ste neprestano prisotni, pa naj bo to na spletu ali v trgovini, s čimer gradite svojo prepoznavnost in zaupanje v znamko.
– V današnjem svetu mora logotip postati glavni prepoznavni element podjetja. Tisti večinski del potencialne skupine potrošnikov oz. strank je postal zelo odziven na logotipe in njihove pomene. Zaradi današnje zasičenosti ponudbe izdelkov in storitev mora biti izdelava logotipa zelo premišljena, kajti le tako se lahko neko podjetje uspešno pozicionira na trgu.